fredag 18 mars 2011

Svartberg m.m.

Ja ja, just som det gick att cykla igen kom det en dec. snö, urr!

Vi upptäcker nya gångvägar hela tiden i nya området. I går höll dessutom skaren på åkern ner mot Funboån så vi kunde gå där ute, Skoja sprang hejdlöst, det var så kul att se och dessutom lyssnade hon finfint när jag kallade på henne att vända om. Något har hänt senaste dagarna, från att varit helt disträ så är hon mkt mer samarbetsvillig och gosig igen, gillas ;).

I går åkte jag till Alunda och lyssnade på ett föredrag med Kent Svartberg. Det handlade mkt om relationen hund/människa. Jag har ju läst Bra relation som Kent skrivit och gillar många av de tankar och tips han skriver om. Jag behöver ta till mig av det för Zting är en otroligt lättsam hund som köper det mesta men Skoja känns klurigare, eller så är det bara för att vi inte känt varandra så länge!? Hur som helst är jag otroligt mån om att skapa just en bra relation med tösen så det var peppande att lyssna på Kent i går.

Nu tar jag fredag på riktigt!

Inga kommentarer: