tisdag 15 mars 2011

Barmark

Äntligen tittar asfalt och grus fram på vägarna. I kväll tog vi en cykeltur så Skoja fick springa ordentligt och sträcka ut. Det blir långa dagar av just inget alls nu när jag jobbar igen för fullt så det är skönt att det går att cykla igen för motionens skull. Skoja springer inte så mkt själv på promenaderna.

I kväll träffade jag några vänner och tränade hundmöten, Skoja har inga problem med dem annat än att det är svårt att släppa blicken från den mötande hunden så det är dags att lägga lite krut på förväntan på mig där. Har ej lagt vikt på denna träning förr utan bara krävt att hon håller sig vid min sida, vilket hon även gör.

Körde lite linförighet senare, ligger efter nu iom flytten. Det gick bra till en början men sen tror jag hon blev trött för hon tappade fokus... Påt igen bara!

Dags att blunda en stund!

Inga kommentarer: