onsdag 30 mars 2011

Sök och sjuk

Jag har blivit förkyld och det har satt sig på stämbanden på något sätt så jag kan knappt prata. Skönt för alla i familjen kanske ;) vad vet jag!?

I helgen åkte jag och träffade några vänner som skulle köra sök, har fått för mig att det skulle göra Skoja gott att börja med detta.

Vi lade upp övningen på, får jag kalla det, Canis-vis men Skoja var måttligt intresserad av personerna. Skogen och dess lukter lockade mer. Vi genomförde övningen på bästa sätt sedan körde vi de andra hundarna och Skoja fick vila i bilen.

Evas Pyzzla har blivit så duktig, jag är imponerad av Evas slit med henne och vad det lett till. Pyzzla har ju inte varit den lättaste hund att träna med men nu har de flesta poletterna trillat på plats, glad för Evas skull! Det är lätt att se skillnaderna för mig eftersom vi inte tränar så ofta tillsammans längre.

Efter alla hundar körts och vi fikat körde vi pass 2 och då hade Skoja förstått vad övningen går ut på och gick ut fint de första 4 "skicken" men sen tappade hon motivationen och började hitta på egna övningar ;). Jag är fast besluten om att vi skall träna vidare på detta så vi kommer jobba vidare på "att människor är bra att ha och kan leda till roliga saker" -övningarna framöver!

Bilden är tagen i morse på vår väg som går intill en stor hästhage, det är just hästarna Skoja kollarin på bilden, de är stora och lite läbbiga tycker hon.

Inga kommentarer: