tisdag 10 juni 2008

Vilken helg :)

Tanken var att Eva och jag skulle ner till Karlshamn o kolla på modprovet men tyvärr krockade det evenemanget med Sweden rock så det var helt kört på boendefronten. Vi roade oss gott här hemma i Mälardalen med omnejd.

I fredags åkte vi till WiraBruk och hälsade på Åsa och Anders på Wirabruks kennel. Vilket ställe de bor på, det var rent drömlikt. Skog och vatten inpå knuten och ett hus och tomt som var mkt smakfullt och tidsenligt fixat. Eva och jag fick bo i ett uthus byggt på 1700-talet, hur häftigt är inte det!!!

På lördagen tränade vi med hundarna, det blev uppletande, spår och sök. Jag spårade med Newstory Lava, det gick bra, vi kom tillbaka till de andra. Tack Åsa och Anders för en kanonhelg om ni läser detta!

I söndags åkte vi till Heby och kollade på skyddstävlingen där, den tävlingen kommer alltid vara lite speciell för mig då det var den första som Jesper fick åka med på för 2 år sedan, han var bara någon vecka gammal då och den dagen var lika varm som det var i söndags, 34 grader i skuggan hörde jag någon prata om.
Det var många vi känner där som både tävlade och tittade, supertrevlig var det, hundarna tog mkt stryk i värmen men det var många som gjorde riktigt bra ifrån sig trots allt.

Summan av kardemunnan var att Thomas och Baxa tog sitt andra cert med hela 702,5 p, ett stort GRATTIS till dem. Nu håller vi tummarna för att det går lika fint på nästa tävling, då blir det att packa väskan till Västerås senare i sommar!

På återhörande!

På bilden här är det Dannes Giza som springer på inkallning men ställande och läggande, smidig jycke ;)

Inga kommentarer: