fredag 7 oktober 2011

Uppsala Bk, det var länge sen...

I går åkte jag och Jesper till klubben och träffade Eva. Planen var att köra lättare övningar då Skoja haft svårt att koncentrera sig i miljöer med mkt nya lukter bl.a.

Jag körde utkommando på korta avstånd och dirigering. Det är så roligt att se att hon mognat och faktiskt tror jag att hon tom tycker att det är roligt :). Hon har full fart ut och in och presenterar apporterna fint, inga problem med att hon vill äga dem själv eller annat.

Efter körde vi ett kort pass med linförighet och ffa vänstersvängar. Gick superbra, fortsätter det så här så borde vi kunna vara startklara för en etta i vår. Det är platsliggningen som skall mängdtränas då jag inte vill att den skall trassla.

Eva tog sedan ut Pyzzla. Jesper var med på planen och det var störning utanför det P är van vid men hon skötte sig finfint och kan hålla position och koncentration bra trots att det var mkt spännande med denna lilla människa! Pyzzlas kryp har blivit superfint, lydnaden i övrigt har varit så bra länge nu så Eva är på helt rätt spår med tösen.

Jesper var nyfiken på agilitybanan så vi gick dit senare med Skoja och provade på tunnlar och annat. Fortsatte med kontaktövningar i första steget och läggande under gång i denna miljö och med Jesper som sprang omkring och kollade in ALLT. Skoja fixade detta galant, det är bara jag som skall sätta ner en plan för vinterträningen nu så vi kommer vidare!

Hon är duktig tösen, kul!

1 kommentar:

Philippa sa...

:) Toppen!! Kom gärna förbi o träna i hallen i vinter!