tisdag 25 oktober 2011

Långtora & lydnad

Förra veckan tog vi Ingela och Riva med oss till Långtora för fältträning. Blandad framgång var det för vår del, Skoja tar mkt mark med sig men tappar kontakt ibland, vilket mest är jag själv som har problem med som gammal bruskhundsmänniska ;)..., men hon hade många tillfällen då hon faktiskt inte lyssnade på mig oxå vilket inte gillas!!!

Hittade ingen fågel förän vi närmade oss bilen igen, då sprang hon in i två stycken som lättade och hon respekterade, tack o lov för det. På vägen fram till henne gick jag själv upp 3 st, synd att hon inte fick chansen att finna dem själv.

Riva tog för sig riktigt bra denna dag men tyvärr ingen pippi.

Annars har kvällsträningarna mest bestått av lydnad, ställandet och halter står på schemat just nu.

Jag tror att Skoja kommer att starta löpet i dagarna, tyckte att jag såg en liten fläck nu i kväll som jag misstänker kommer från henne, så tyvärr är väl provsäsongen rökt. Ingela och jag skulle åka till Örebro allhelgonahelgen, mkt ledsen över detta, hade varit superkul att få hänga en hel helg.

Inga kommentarer: