lördag 4 juni 2011

Sicken hund

Lade ett spår i kväll, startade på vall och avslutade i skog. Vallen var som en motorväg för Skoja, vi hade vinden i ryggen och ganska uppväxt vall. Övergången till skogen var över ris och Skoja jobbade på bra och vindade in spåret superfint. Strax efter detta var det rakt upp för en bergsknalle, jag hade supersvårt att hänga med i tempot, hon tog rätt vägar runt stubbar och fann de godishögar jag lagt på vägen. Slutet var ganska svårt för mitt avslut av spåret hamnade lite tokigt i vind. Skoja tog sista vinkeln klockrent men fick starkare vind på mitt spår än slutet men jag väntade ut henne och snart fann hon det med.

När hon fått sitt slut är hon så taggad att fortsätta och ligger och markerar åt det håll jag gått, det är så kul att se hene. Spåret ligger väldigt naturligt för Skoja, det är så kul eftersom jag själv är road av det.

Efter spåret tränade vi hålla och bära med dummys som har fungerat problemfritt på hemmaplan. Vi var vid ett vägskäl en bit hemmifrån där Skoja känner igen sig och har förväntan på en hage där vi brukar gå på morgonen. Mkt störning blev det oxå med förbipasserande hundar, hästar, bilar och kända grannar. Träningen blev superbra och vi klarade övningarna som jag tänkt :).

Nu sitter vi på altanen och myser i sommarkvällen, Skoja sver i mitt knä, det värmer gott :)

Inga kommentarer: