lördag 28 maj 2011

Lediga

Maj är som vanligt en galen månad. Jag vill njuta av våren samtidigt som det är få månader som är lika fullbokade. Den här helgen har vi inte speciellt mycket inbokat i alla fall och det är såå skönt.

Förra helgen var Skoja och jag på kurs i Jakobsdal, det var avslutande dagar efter de två kvällar vi tränat i Vallentuna tidigare. Ingela och Riva har varit med på resan och kursen har varit superkul, bra och inspirerande. Kursledare var Erik Eriksson och mer om kursen kan läsas på Östras hemsida.

Nu fortsätter träningen av apporteringen för den behöver vi få sprutt på nu om vi skall vara klara till hösten. Jag har backat rejält i träningen för att stämma av att den håller hela vägen. Jag fick ganska stora bakslag tidigare i vår när vi försökte oss på fågel tyvärr så nu vill jag inte forcera något.

Skoja och jag har i alla fall kommit ytterligare en bit på väg i relationen och det börjar kännas otroligt roligt att förstå henne bättre och bättre. Söta tösen...

Inga kommentarer: