måndag 3 december 2007

Rapport från kollot & knäck

I dag har jag och Jesper varit hemma. Han var risig i helgen så det kändes som om han och även jag behövde en vilodag till. Helgens jubileum gick bra, det var kö redan halv 10 i fredags morse då vi hade erbjudande köp 2 betala för 1 på Royalfoder. Jag lovar att det var soprent på hyllorna i går när jag var in och lade nya beställningar :O).

Det har regnat hela dagen, vi var inne på fm och kollade på Alfons och jag kokade knäck, försöker vara en planerande människa i år och förbereda så mkt som möjligt för julen, köttbullarna är rullade och stekta o numer frysta!

På em gick vi en promenad till en second handbutik i närheten men så klart var den stängd på måndagar!? Skulle vilja hitta en sånt där gammalt tallriksställ och sätta ovanför Jespers säng så vi kan "knöla" ner alla gosisar. Får leta vidare en annan dag.

Pratade med Agnetha och pappa i dag och Zting mår bra, han skäller ut grannarna som vanligt, fast bara när de kommer för nära, han är faktiskt ingen gapig hund i övrigt tack o lov. De fortsätter med godisletande inne nu när det är så trist väder förutom de långa promenaderna så det går ingen nöd på gubben. Saknar honom väldigt mycket men men...

Nu är det dags att förbereda morgondagen!

Inga kommentarer: