söndag 2 september 2007

Lydnad, spår o hängande svans!


Den här veckan har vi varit lite flitiga med träningen, fast tyvärr kanske den inte har varit så bra alla gånger ;O). Jag har passat på att lägga fältspår utanför Jespers dagis, finns många fält där som är klippta, perfekt! Det finns även en fotbollsplan i anslutning där det nästan alltid är tomt på folk.

Lydnaden har varit riktigt fin på senare tid men i slutet av veckan började Z varva lite igen o vara okoncentrerad, godiskastandet fungerar dock som en bra grej att bryta pipet men jag fattar inte riktigt varför han blev sån???

Spåren har varit väldigt ojämna, vissa streckor har han tagit bra, apporterna har han markerat allihop men vinklarna har varit katastrof, nästan som om han väljer att gå åt fel håll med flit??? Ja, ja, det är bara att köra på.

I slutet av veckan har Z varit lite låg överlag så något har varit konstigt med honom o i fredags hängde svansen lågt, att det var något fel på den såg jag först när vi mötte en hund o han försökte lyfta den men det var bara 10 cm soms tod rakt ut, resten hängde rakt ner som om den var av.

Ringde vår vet. o hon anade vattensvans men när vi kom dit så kunde han vifta på den o symptomen var inte som vid vattensvans alls. Vi fick åka hem med lite tabletter, som jag glömde ge på kvällen, men på lördagmorgonen såg svansen ut som vanligt igen, fattar inget alls?

Helgen har dock varit lugn för Ztings del, jag har jobbat o i dag var vi på 4H med Jesper o jag tror nästan Z tyckte det var roligare än J :O). Grisarna o getterna allra helst, grisen skulle han kolla lite närmare på tyckte han o hoppade in i hagen, tur att det inte var några andra där som såg det!

Nu är det bara att ladda för en ny vecka!


Inga kommentarer: