tisdag 14 augusti 2007

Fullspäckad dag!

Senaste dagarna har jag hunnit med en hel del lydnad, det har gått riktigt bra i det fria följet o Zting har varit riktigt tyst o hållt position bra. Jag har fortsatt att kasta godis på marken så fort jag märker av stresssymptom eller pip och han köper det bra fortfarande.

I dag var jag på dagis med Jesper o när jag lämnade honom för en halvtimme ung. så passade jag på att träna på fotbollsplanen intill dagis, det är verkligen kanon att det finns där, den är fin o orörd för det mesta så det går även att lägga spår om man känner för det. Zting gick bra men jag körde några framåtsändande a´la IPO o de var så där, ena sprang han ut snett från mig och en annan när jag kommenderade ligg stannade han bara utan att ligga. Annars var fria följet bra.

Jesper trivs i alla fall bra på dagis, jag trodfe han skulle börja tjuta när jag kom men icke, han fortsatte bara med det han gjorde o hade ingen lust att åka med hem, skönt att det går så bra.

Vi var till Knivsta o träffade Therese, Felicia o hundarna på em, vi tog en prommis till Knivsta Bk, trevligt att få prata en stund o hundarna skulle ju kunnat busa om det inte är för min puckade hund som skall våldföra sig på Gabbie hela tiden :O(.

Nu i kväll träffade jag Eva o vi spårade, körde uppletande o avslutade med lydnad. Yagos uppletande måste varit något typ av rekord, han tog de 4 föremål vi lagt ut i en hejdlös fart, rikigt snyggt. Zting gjorde ett ok upplet, jag lät honom ta 3 föremål så han fick spara lite på krutet till spåret, han är ju inte i världens kondis. Spåret gick knackligt, vi kom runt men inte med någon finess i mina mått mätt. Det var ett fältspår med spetsvinklar, Zting hade bråttom???, vinglade ordentligt på en strecka som om spåret haft 10 villospår??? och gick över slutet som är hans. favvoboll????? Vi kom runt med alla föremål i alla fall!

Lydnaden gick över förväntan, vi körde på klubben o där brukar han alltid gasa men han var tyst o gick riktigt bra.

Dags att förbereda för morgondagen, som faktiskt råkar vara min födelsedag, fast det blev jag påminns om i går så det är inget jag känner för att fira :O).

Inga kommentarer: