måndag 18 april 2011

Så glad i dag

Fast jag har varit hos läkaren och fått konstaterat att jag som halva Uppsala fått 8 veckorshostan...så slutar kvällen med ett glatt leende på läpparna.

Jag gick en promenad i kväll borta vid Lövsta för att byta lite miljö. Där är STORA fält och Skoja hade mer än gärna rusat hejdlöst på dem men hon lyssnade fint och vi fick en härlig promenad i solskenet.

Väl hemma åkte dummys fram och vi tränade på MEN det stora genombrottet kom när jag körde lite lydnad. Jag har gått i stora volter och minskat dem vartefter för att träna följsamheten. Ofta har jag belönat utåt/bakåt, vilket jag mest gjorde även i dag. Ofta har jag efter belöningen börjat om momentet men i dag gick jag på utan att säga något och döm av min förvåning när tösen väljer att komma in till sidan igen med fin kontakt. Tjohooo!!! Trägen vinner, det är det jag säger och intalar mig själv med när det går trögt.

Tänk att hon valde mig mot att lukta på gräsmattan, det hade inte varit möjligt för 3 veckor sedan :)

Inga kommentarer: